تبلیغات
تئاتر اصفهان - سئو

تئاتر اصفهان

یکشنبه 26 شهریور 1396

سئو

نویسنده: Ali Tabatabaie   

سئو (SEO) که مخفف search engine optimization (بهینه سازی موتور جست و جو) است ، پروسه دریافت بازدیدکننده به صورت "رایگان" ، "طبیعی و ارگانیک" از نتایج جست و جو شده در موتورهای جست و جو می باشد.

سئو

تعریف سئو (SEO) در ویکی پدیا به شرح زیر می باشد :

Search engine optimization (SEO) is the process of affecting the visibility of a website or a web page in a web search engine’s unpaid results

تمامی موتورهای جست و جوی اصلی و مهم نظیر گوگل ، بینگ و یاهو صفحه نتایج جست و جویی دارند که در آن صفحات وب و بقیه مطالب نظیر ویدیو ها ، تصاویر و ... در آن نمایش داده می شوند و بر اساس مواردی که توسط موتورهای جست و جو تعیین می کنند ، رتبه بندی می شوند (مرتبط ترین مطلب بر اساس جست و جوی انجام شده توسط کاربر)
در صورت قرار گرفتن در صفحه اول به وسیله بهینه سازی سایت ، پرداخت هزینه ای در کار نخواهد بود!


1.انواع سئو

دو نوع اصلی در بهینه سازی وبسایت وجود دارد :
  • بهینه سازی کلاه سفید (White hat SEO) که نوع خوب در بهینه سازی وبسایت به شمار می آید
  • بهینه سازی کلاه سیاه (Black hat SEO) که نوع نه چندان خوب در بهینه سازی وبسایت به شمار می آید
البته ایده های مختلفی برای هر کدام از این روش ها وجود دارد

1.1 - بهینه سازی کلاه سفید (White hat SEO)

تعریف :
سئو کلاه سفید تکنیک ها و متود هایی به شمار می آیند که جهت ارتقا رتبه در نتایج جست و جو بدون عصبانی کردن موتورهای جست و جو (مخصوصا گوگل) هستند!

ایمنی :
بسیار ایمین

روش ها :
برخی از روش های کلاه سفید عبارتند از :
  • مطالب با کیفیت بالا
  • بهینه سازی کدها و وبسایت
  • کمپین های دریافت بک لینک که توسط مطالب با کیفیت پشتیبانی می شوند

انتظارات :
سرعت رسیدن به نتیجه آرام و به صورت پله به پله می باشد اما رشد دائمی در نتایج گوگل را ضمانت می کند.

1.2 - بهینه سازی کلاه سیاه (Black hat SEO)

تعریف :
سئو کلاه سیاه از ضعف های موجود در الگوریتم موتورهای جست و جو بهره برداری می کند تا رتبه ای بالا برای یک وبسایت کسب شود.این متد ها به صورت مستقیم متضاد قوانین موتورهای جست و جو هستند!

ایمنی :
بسیار کم

روش ها :
برخی از روش های کلاه سیاه عبارتند از :
  • لینک سازی اسپم
  • استفاده از کلماتی خاص به کرات (Keyword Stuffing)
  • ریدایرکت کاربر و اسپایدر ها به دو صفحه کاملا متفاوت از یکدیگر (Cloaking)
  • استفاده از متون مخفی
  • استفاده از لینک های مخفی

انتظارات :
سرعت رسیدن به نتیجه سریع و غیر قابل پیش بینی می باشد و مدت کمی در نتایج پایدار خواهد بود.



با این وجود بسیاری از شرکت های بهینه سازی از سئو کلاه خاکستری (Gray hat SEO) استفاده می کنند.سئو کلاه خاکستری مرزی میان سئوی کلاه سیاه و کلاه سفید است.روش هایی که به پروسه سرعت می بخشند و در عین حال خطرناک و موقت نیستند.

در نهایت در بهینه سازی وبسایت صراحتا نمی توان بیان کرد چه نوع سئویی صحیح و چه نوع نا صحیح است!

2. بخش های سئو

سئو به دو بخش اصلی تقسیم بندی می شود :
  • سئوی داخلی که به آن On-page SEO گفته می شود.
  • سئوی خارجی که به آن Off-page SEO گفته می شود.
2.1 - سئوی داخلی (On-page SEO) :
سئو داخلی
سئوی داخلی که با On-page و On-site نیز شناخته می شود به معنای بهینه سازی المان های موجود در یک وبسایت می باشد که جهت دریافت رتبه های بهتر و بازدیدهای بیشتر از موتورهای جست و جو انجام می گردد.سئوی داخلی به بهینه سازی محتوا و کدهای HTML صفحات بر می گردد.
علاوه بر اینکه انجام سئوی داخلی به موتورهای جست و جو کمک می کند مطالب را به صورت بهتر تفسیر کنند ،به کاربران نیز این امکان را می دهد تا سریع و واضح متوجه شوند صفحه مورد نظر راجع چه موضوعی است.
بنابراین هدف اصلی سئوی داخلی میتواند تلاش جهت ساده نمودن هر چه بیشتر برای موتورهای جست و جو و انسان ها باشد تا آن ها :
  • متوجه شوند صفحه مورد نظر راجع به چه موضوعی است
  • تشخیص دهند صفحه مربوطه مرتبط با جست و جوی انجامی هست یا خیر
  • صفحات مفید و ارزشمند جهت رتبه بندی مناسب در موتورهای جست و جو را پیدا کنند.
در سئوی داخلی موارد زیادی را میبایست رعایت کرد.یکی از ساده ترین کارها استفاده از پروتکل https می باشد که به گفته گوگل تاثیر اندکی بر روی نتایج خواهد گذاشت.از طریق این لینک میتوانید ssl رایگان دریافت کنید.

2.2 - سئوی خارجی (Off-page SEO) :
سئو خارجی
سئوی خارجی که با Off-page و Off-site نیز شناخته می شود به فعالیت هایی گفته می شود که خارج از وبسایت شما انجام می شوند تا بر روی نتایج رتبه بندی های موتورهای جست و جو تاثیر بگذارند.

ساخت بک لینک (لینک بیلدینگ) قلب سئوی خارجی میباشد.موتورهای جست و جو از بک لینک ها جهت تشخیص کیفیت مطلب لینک داده شده استفاده میکنند.
بنابراین یک وبسایت با بک لینک های قدرتمند رتبه بهتری نسبت به سایت های مشابه با بک لینک کمتری خواهد داشت.
در صورت انجام نامناسب پروسه ساخت بک لینک (لینک بیلدینگ) امکان پنالتی دستی و الگوریتمی گوگل وجود خواهد داشت.در صورت پنالتی شدن میبایست بک لینک های خود را بررسی کرده و لینک های نامناسب را حذف کنید.به این کار "disavow کردن بک لینک ها" گفته میشود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به سئو ، مقاله "سئو چیست" را مطالعه نمایید.

نظرات() 

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :